Strona głównaBiznesMentoring a coaching - podobieństwa i różnice

Mentoring a coaching – podobieństwa i różnice

Rozwój osobisty to klucz do osiągnięcia sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. To także świetny sposób na zwiększenie poczucia własnej wartości i znalezienie rozwiązania w trudnych sytuacjach życiowych. Czym jednak różni się mentoring od coachingu? 

Na czym polega coaching?

Sesje coachingowe są najczęściej wykupywane przez osoby, które potrzebują mobilizacji do działania oraz pokierowania w sprawach biznesowych. Coaching zajmuje się głównie pracą nad poczuciem własnej wartości, ale również pozwala dostrzec własne ograniczenia, z którymi można walczyć. To idealny sposób na rozwój dla przedsiębiorców i pracowników, którzy dążą do polepszenia jakości własnego życia. Podczas sesji można dowiedzieć się:

  • jak zapanować nad stresem;
  • jak walczyć ze swoimi ograniczeniami;
  • jak dbać o własne potrzeby i spełniać marzenia;
  • jak definiować cele;
  • jak planować ścieżkę kariery mając na uwadze posiadane kompetencje;

Coach pomoże nam w poukładaniu własnych działań i celów, nakieruje nas na rozwojowe zajęcia, w tym kursy, które będą dla nas odpowiednie. Nauczy również panowania nad własnym życiem i czasem. 

Kiedy warto mieć mentora?

Mentoring jest nieco podobny do coachingu, jednak w tym wypadku nasze działania wspomaga mentor – osoba, która jest związana z naszą branżą lub miała podobne cele do naszych. Będzie potrafiła pokierować tak naszymi działaniami, by wesprzeć nasze cele. Mentor jest rodzajem przewodnika i doradcy, który pomaga m.in. w rozwoju biznesu, polepszeniu własnej kreatywności i rozwijaniu się w danej branży. Taka osoba była już wcześniej na naszym miejscu, więc może pokazać na własnym doświadczeniu jakich błędów unikać oraz jak rozwijać się, by być najlepszym specjalistą. 

Mentoring jest bardzo pomocny, zwłaszcza dla młodych firm i startupów, które dopiero zaczynają wchodzić na rynek. To świetny sposób na poznanie różnych technik zarządzania działaniami, czasem i środkami. Pomoże również dotrzeć do osób, które pomogą nam w dalszym rozwoju, np. do firm, które byłyby zainteresowane współpracą z nami. 

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne