Czy salon z branży health & beauty rzeczywiście potrzebuje wdrożenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych takich jak system rezerwacji lub system CRM? W niniejszym artykule przedstawiamy argumenty przemawiające za tą tezą.
Większość salonów kosmetycznych oraz salonów fryzjerskich to małe biznesy, które zatrudniają zaledwie kilku pracowników. Z reguły obserwujemy tam schematyczne i sprawdzone sposoby działania, które się po prostu sprawdzają. Wyjątkowo wyrazistym przykładem jest umawianie wizyt na zasadzie wpisywania ich zwykłego zeszytu zamiast do kalendarza online. Ze względu na to, że mówimy o małych firmach w znaczącej większość prowadzonych w schematyczny sposób zmiany technologiczne są tam widoczne z pewnym opóźnieniem.
Współczesny rynek salonów health and beauty w większych miastach zaczyna rozumieć potrzebę wdrożenia nowoczesnych rozwiązań oraz możliwości jakie się za tym kryją. Coraz częściej klienci mają dostęp do rezerwacji wizyt za pomocą wygodnego i intuicyjnego kalendarza online zamiast mało profesjonalnego zeszyciku. Rozwiązania tego typu są dostępne dla salonów kosmetycznych, fryzjerów oraz klubów fitness. Łatwo zauważyć, że branża fitness jest nieco bardziej otwarta na nowoczesne rozwiązania niż salony fryzjerskie i kosmetyczne. Tak czy inaczej technologiczna rewolucja się dokonuje i salony, które chcą mieć przewagę nad konkurencją muszą przychylnie spojrzeć na nowoczesne rozwiązania typu funkcjonalny kalendarz dla salonu.
System zarządzania salonem kosmetycznym bez wątpienia jest bardzo ważny ze względów funkcjonalnych. Dzięki temu po prostu łatwiej zarządzać wizytami w sposób efektywny (tak aby unikać wolnych okienek). Łatwiej tez zarządzać relacjami z klientami np. poprzez wysyłanie im przypomnień SMS o zbliżającej się wizycie. Jednak na szczególne wyróżnienie zasługuje aspekt wizerunkowy. Nowoczesne rozwiązania takie jak kalendarz online wciąż mają niebagatelne znaczenie wizerunkowe. W połączeniu razem z estetyczną stroną internetową, dobrze prowadzonymi kontami w mediach społecznościowych oraz systemem powiadomień SMS, kalendarz online potrafi spełniać rolę skutecznego narzędzia marketingowego.