Każdy biznes to powinna być przemyślana inwestycja. Jest wiele czynników, na które powinieneś zwrócić uwagę. W niniejszym artykule podpowiemy, co jest najważniejsze.
Biznesplan – podstawa każdego biznesu
Przemyślany i opracowany biznesplan to absolutna podstawa. Planując biznes, musisz go mieć. Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, aby go zrobić, poproś o pomoc przyjaciół lub kogoś z rodziny. Własny cel przelany „na papier” pomoże ocenić sensowność inwestycji i w konsekwencji ochroni twoje pieniądze lub pozwoli spokojnie spłacać kredyt zaciągnięty na inwestycje.
Lokalizacja
Przed wybraniem miejsca na swój salon sprawdź otoczenie i konkurencje. To od miejsca zależy czy i jakich klientów będziesz mieć w przyszłości. Osiedle, bloki czy domki jednorodzinne – ot tego zależy grupa twoich potencjalnych klientów.
Parking
W parze z lokalizacją powinieneś przeanalizować dostępność miejsc parkingowych. Przelicznik jest prosty. Ile stanowisk do stylizacji planujesz w swoim salonie, to tyle miejsc parkingowych powinieneś mieć. Nie ma nic gorszego niż zdenerwowany klient, który nie może znaleźć miejsca i parkuje kilkaset metrów dalej.
Nazwa twojego salony
Nazwa twojego salonu nie powinna być sztampowa. Pobudź swoją kreatywność. Fajna, ciekawa nazwa twojego salonu to znak dla klientów, że znajdą w nim również oryginalne stylizacje. Nazwa powinna być łatwo wpadająca w ucho, ale tez oddawać charakter miejsca i właściciela. Do nazwy i logo salonu łatwo będzie dopasować wystrój wnętrza i stworzyć gabinet jedyny w swoim rodzaju.
Lokal
Musisz myśleć perspektywicznie. Zaplanuj ilość miejsca pod sukces, który chcesz osiągnąć. Jeżeli za kilka miesięcy planujesz mieć, załóżmy trzy stanowiska do stylizacji, ale zaczynasz od dwóch i to od razu lepiej mieć większy lokal. Dużo taniej wyjdzie to niż przeprowadzka.
Wnętrze
Tu nie szukaj oszczędności. W branży beauty klient musi czuć się dobrze. Tu warto zasięgnąć rady specjalisty: projektanta lub architekta wnętrz. Popatrz na aranżacje z punktu widzenia klienta. To jego opinia jest dla ciebie najważniejsza.
Wyposażenie
W każdym segmencie cenowym znajdziesz rzeczy gorsze i lepsze. Zawsze wybieraj te lepsze. Wszelkie oszczędności obrócą się w przyszłości przeciwko tobie. Nie rób nic na szybko i poświęć czas na wybór odpowiedniego wyposażenia.
Wymogi prawne
Zwróć uwagę na to, żeby twój salon spełniał wymogi sanitarne. Aby nie popełnić błędu, udaj się do lokalnego oddziału sanepidu. Tam uzyskasz informacje co i jak powinieneś zrobić. Uchroni cię to w przyszłości przed dodatkowymi wydatkami.
To tylko kilka elementów, na które powinieneś zwrócić. Ważna jest również reklama, technologia – program do obsługi salonu, budowanie relacji z klientami, wybór marki kosmetyków czy kalendarz online. Nie powinieneś też zapomnieć o rekrutacji odpowiedniego personel. Dopiero mając te wszystkie elementy, możesz osiągnąć sukces.