Artyści we współpracach komercyjnych

0
38

Zjawisko art brandingu jest trendem globalnym i tak naprawdę nie nowym, choć prawdopodobnie stosunkowo niedawno zaczęto podejmować próby jego zdefiniowania. Już sam Salvador Dali współpracował z marką Chupa Chups przy projekcie logo lizaka i to on wymyślił znany dzieciom na całym świecie motyw stokrotki. Jak wyglądają komercyjne współprace artystów współcześnie?

Co marka zyskuje dzięki artystom i sztuce

Przede wszystkim dzięki takiej współpracy, wizerunek firmy zyskuje na znaczeniu. Marka zostaje postrzegana nie tylko jako ta ceniąca jakość i estetykę, ale także jako ta, która nie boi się nowych rozwiązań, wyzwań, wykracza poza konwenanse, przełamuje bariery. Ta odwaga i śmiałość jest niezwykle ważna – pomaga wybić się z tłumu oraz znaleźć odbiorców, którzy identyfikują się z przekazem i wartościami jakie za sobą niesie. Otwartość, innowacyjność, kreatywność i ciągłe poszukiwanie niekonwencjonalnych rozwiązań, to najbardziej znaczące zalety współczesnych marek. Pozytywnym efektem ubocznym takich działań i wspomnianego podejścia, jest wpływ współpracy z artystami podczas kampanii reklamowych na wyniki i lepszą rozpoznawalność marki.

Art branding ważny nie tylko w komunikacji zewnętrznej

Nie można zapomnieć o wpływie art brandingu i sztuki na wewnętrzną komunikację w przedsiębiorstwie oraz o zaletach otaczania się dziełami sztuki. Art branding bez dwóch zdań pozytywnie wpływa również na wizerunek pracodawcy. Sztuka współczesna we wnętrzu komercyjnym ma korzystny wpływ na pracowników danego pomieszczenia. Inspiruje, podnosi kreatywność, a jednocześnie działa uspokajająco, redukując poziom stresu wśród pracowników.

Artyści i ludzie biznesu w jednym

Warto także dodać, że w art brandingu artyści bardziej niż w jakiejkolwiek innej dziedzinie sztuki, znają mechanizmy rządzące biznesem. Coraz częściej widuje się artystów, którzy doskonale rozumieją prawa, jakie rządzą marką, światem sprzedaży i w umiejętny sposób łączą talent z umiejętnością funkcjonowania na rynku sprzedaży.